Fujitsu

En av våre eldste kunder er Symfoni ESM, som nå ligger under Fujitsu-paraplyen. ESM er en av de markedsledende ServiceNow-partnere i Europa. De forenkler og utbedrer IT og forretningsprosesser for å øke verdien til din organisasjon.

Symfoni ESM – a Fujitsu Company har rundt 80 ansatte i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Benelux.

Blant kundene til Symfoni ESM – a Fujitsu Company i Norge finner man:

Prosjekt
  • VR-spill
  • Virtual Tour
  • Hjemmeside
  • Logo
  • Motion Design
  • Fotografier

Agent Training – En VR-opplevelse

Våren 2017 kom Fuijtsu til oss med en case, de skulle være hovedsponsor på ITSMF i Oslo. De hadde et ønske om å skille seg ut for å tiltrekke folk til sin stand. Hovedmålet var å få folk til å registrere seg i ServiceNow-portalen, slik at de kunne øke sin kundebase. Vårt forslag var å designe et VR-spill spesialtilpasset temaet på konferansen, som dette året var James Bond. I samarbeid med kunden ble det bestemt at vi skulle nå målet ved å integrere VR-spillet med ServiceNow. Spillet vi designet er en digital hinderløype der man skal unngå lasere, og se hvor lenge man klarer å overleve. Tenk Ocean Twelve sin laserscene. Spillet består av et virtuelt rom hvor hinderløypen foregår i, samt data fra integrasjonen med ServiceNow som blir vist på veggen i rommet.

Oppnådde målet

Vi fikk strålende tilbakemelding fra kunden. Fujitsu opplevde at standen deres ble den mest populære og at majoriteten av alle deltakerne prøvde spillet opptil flere ganger. Som resultat av dette fikk Fujitsu samlet inn kontaktinformasjon til samtlige deltakere og fikk registrert det i sin ServiceNow-portal. De har allerede bestemt at de ønsker å ta med spillet og utstyret til deres neste konferanse i Orlando.

Integrering med ServiceNow

Kunden ble svært fornøyd med integrasjonen mellom ServiceNow-portalen og spillet. På standen kunne deltakerne registrere seg med sine kontaktopplysninger på en datamaskin som sendte informasjonen fra innmeldingsskjemaet til ServiceNow-portalen. Ved registrering fikk deltakerne tildelt en ID som fungerte som innlogging til spillet. Slik hentet spillet ut brukerinformasjon fra portalen, og gjorde det mulig for deltakerne å få alle sine forsøk registrert på seg.

Leide alt utstyr

Under selve konferansen ønsket de at en av våre konsulenter skulle være der å hjelpe til med å tiltrekke folk og ta hånd om utstyret. Vi stilte opp med Keith, et sett med Oculus Rift og hardware til å kjøre de nødvendige programmene.