Syv grunner til å bruke Google Tag-Manager

Helt siden 2014 har Google Tag Manager vært et bedre alternativ til tradisjonelle måter å legge inn scripts på siden. Før vi begynte å bruke Tag Manager lå det inne rundt 5-7 forskjellige tracking scripts. Ettersom det var forskjellige folk som hadde lagt inn scripts på forskjellige måter, tok jobben med å legge til og fjerne scripts ganske lang tid. Vi fant raskt ut at hele denne prosessen var unødvendig i det vi begynte å ta i bruk Google Tag Manager.

Sparer deg for masse tid i fremtiden

Å sette opp Google Analytics tar omtrent like lang tid som Google Tag Manager, men når man skal begynne å bruke Adwords Conversion tracking, remarketing, Facebook Pixel osv., er det mye tid å spare på å bruke Tag Manager. Etter hvert som trender utvikler seg blir dette fanget opp av Tag Manager, og man slipper å legge inn scripts manuelt på hver enkelte side.

 

Debug-muligheter

Det å vite om et script fungerer før man poster er noen ganger ikke så lett som det høres ut. Tag Manager har en innebygget debugging-funksjon som gjør at man kan teste og debugge hver eneste versjon i nettleseren før hver oppdatering.

Enkelt

Når Tag Manager er satt opp, trenger man sjeldent å blande inn utviklere. Vi som driver med markedsføring og analyse kan sette opp, fjerne og redigere alt selv. Dette sparer bedrifter både tid og penger.

 

Inkluderte Tags

Tag Manager har inkluderte tags for klassiske annonsenettverk, samt Universal Analytics, AdWords-konverteringer, videresalg, samt andre populære annonsenettverk. Dette er svært nyttig for markedsførere som ikke har mye utviklererfaring. Disse lar deg tilpasse kodene med bare noen få biter av informasjon og uten komplikasjoner av å implementere kode.

Rollback-versjoner

Tag Manager har en historikk som gjør det mulig å gå tilbake til en eldre versjon dersom det skulle skje noe feil. Dette bidrar til å minske nedetiden til både trackingen og siden hvis det oppstår feil.

 

Brukeradministrasjon og samling

I stedet for å logge inn på hundrevis av forskjellige sider og dele tillatelser på forskjellige steder kan man enkelt styre alt fra Google Tag Manager. For vår del har dette hevet produktivitetsnivået betydelig.

Hendelsesutløser

Tag Manager fjerner stresset fra manuell merking av hver link som man vil følge med spesielle event-tags. Med Tag Manager kan man legge inn attributter som allerede ligger på siden til å utløse event-tagen din.

Ta kontakt med oss hvis du ønsker at vi skal legge inn Tag Manager på din side!